Az állam, a kormányhivatalok, az önkormányzatok és a közigazgatás egyéb szereplői olyan saját belső informatikai rendszereket alkalmaznak, amelyekkel képesek a hozzájuk forduló állampolgárok elektronikus úton történő informálására. Az egyes hivataloknak (azok informatikai rendszereinek) együtt kell működniük egymással. Az együttműködést szükségessé teszi a rendszerek közötti egységes kapcsolatrendszer kialakítása. E kapcsolatrendszer eszköze az EDI (Electronic Data Interchange), amely a kapcsolódás típusaira és az adatok struktúrájára nézve nemzetközi szabványoknak megfelelően, az alkalmazott számítástechnikai eszközöktől független módon teszi lehetővé az információcserét különböző informatikai rendszerek között.
Az államigazgatásban tehát az EDI-nek az államhivatalok egymás közötti kapcsolatrendszerében, valamint a gazdasági élet szereplői (elsősorban nagyvállalatok) és az állami intézmények közötti adatcserében van meghatározó szerepe. E technológia bevezetésére jött létre az EDI szakmai bizottság, amely az alábbi feladatokkal foglalkozik:
Az EDI szakmai bizottság feladata az állam- és közigazgatás, valamint az ehhez kapcsolódó területek elektronikus adatcsere lehetőségeinek feltárása, alkalmazásainak elősegítése
Minta projektek megvalósíthatósági elemzése, megvalósítása
Az EDI általános bevezetésének hosszú távú támogatása, az európai integrációs folyamat támogatása az elektronikus adatcsere magyarországi implementációjának segítésével
A szakmai bizottság elfogadta a MeH informatikai Helyettes Államtitkár vezetésével készített Kormányzati EDI stratégiát.