ügyiratkezelési projekt

8. sz. melléklet

Az 2. Fázis kiemelt feladatai és eredményei:
(Tervezet)

A 2. fázis projektszervezetének és tervének kialakítása

  1. A közigazgatási, igazgatásszervezési és informatikai szolgáltatási célok, a korlátozó feltételek, határidõk és a kapcsolódó feladatelhatárolások, valamint a projektterv elkészítése és jóváhagyása.
  2. A projektszervezet létrehozása, a projektmenedzser kijelölése, a Felügyelõ Bizottság (Steering Committee), a projektszervezet (a fõ munkaidõs, a tanácsadó, végrehajtó, végfelhasználó, "outsourcing" stb.) és az ellenõrzõ szervezet létrehozása és a munka beindítása.
  3. A szabályozó környezet kialakításához a közigazgatási (igazgatásszervezési, jogi, iktatási, levéltári, ügyvitelszervezési ) munkacsoport létrehozása és a feladatok kitûzése.
  4. Pilot projektekben résztvevõ végfelhasználói intézményi kör kijelölése.
  5. A felhasználói igényspecifikáció elkészítése.
  6. Koncepcióterv-készítés és a megvalósíthatósági elemzés készítése.
  7. A felhasználói igényspecifikáció részletezése, a tenderfüzet elkészítése.
  8. A kulcsrakész terméket szállítói kör tendereztetése.
  9. Az ajánlatok értékelése és a szerzõdések elõkészítése.

    Becsült idõigény: 1-3 hónap

B. Kormányzati X400 levelezõrendszer szolgáltatói környezetének fejlesztése az 1996-99-es idõszakra, középtávú terv elkészíttetése

Becsült idõigény: 2-4 hónap

C. Kormányzati X400-as levelezõ rendszer felhasználói környezetének megtervezése és a szükséges fejlesztések elvégzése és implementálása

  1. Igényfelmérés és felhasználói igényspecifikáció,
    1. A minisztériumok és országos hatáskörû szervek, valamint a kapcsolódó közigazgatási intézményen belüli és intézmények közötti felhasználói igényei és prioritásai.
    2. A kormányzati szervek és a dekoncentrált, valamint az önkormányzati szervek elektronikus levelezéscélú hálózati kapcsolatainak intézmények közötti felhasználói igényei és prioritásai.
    3. Egyéb közigazgatási intézmények levelezéscélú hálózati kapcsolatainak intézmények közötti felhasználói igényei és prioritásai.
    Becsült idõigény: 3-4 hónap

  2. Az intézményközi ügy- és ügyiratkezelés struktúrált adat- és eljárásmodelljeinek, objektumainak megtervezése oly módon, hogy Becsült idõigény: 4-6 hónap

  3. Kísérleti implementációs tervek elkészítése és a realizálást követõ értékelés és esetleges módosítás után a folyamatos üzemre való áttérés feltételeinek a biztosítása.
    Becsült idõigény: 6-12 hónap

  4. Meghatározott felhasználói környezetben a folyamatos üzemre való áttérés.
    Becsült idõigény: 1-3 hónap

    D. Az ügy és ügyiratkezelés szabályozási illetve jogszabályi környezetének változásai

    1. Az új technológiával kapcsolatos jogi-szabályozási problémák feltárása,
    2. Az új technológiával kapcsolatos nemzetközi jogi-szabályozási gyakorlat és az EU-csatlakozás jogharmónizációs elvárásai,
    3. A szükséges szabályozási feladatok elvégzése és a kapcsolódó elfogadási-jóváhagyatási eljárások lefolytatása,
    4. A kijelölt közigazgatási ügyek és ügyiratkezelésük szabályozási illetve jogszabályi környezetének biztosítása.
      Becsült idõigény: 6-12 hónap

    ügyiratkezelési projekt